Camelia Shiseido
30
december 2013
Productinnovatie
Delen

SHISEIDO – PIONEER IN DE AROMACHOLOGIE VOOR EEN MOOI LEVEN

Heb je ooit een geur geroken die je stemming beïnvloedde of herinneringen opriep? Natuurlijk, dat heeft iedereen wel eens. In lijn met deze holistische benadering van schoonheid bevordert Shiseido sinds 1990 onderzoek naar de functionaliteit van geuren. Shiseido was feitelijk het eerste bedrijf ter wereld dat aromachologie gebruikte, alweer een bewijs van de pioniersmethoden voor holistische benadering die er voor zorgt dat je je op je mooist voelt en uitziet.

Wat is Aromachologie?

Aromachologie is gebaseerd op onderzoeken hoe aroma’s geest, lichaam, stemming en emoties van de mens beïnvloeden, en is een combinatie van geurkunst en -wetenschappen. De resultaten van Shiseido’s onderzoek tonen aan dat geur niet alleen een psychologische en fysiologische invloed heeft op de geest, maar dat geur ook van invloed is op de huidfuncties. Parfum is het sleutelelement van elk SHISEIDO-product. Verbetering van de slaap, verminderde talgafscheiding, vermindering van stress, doorbloeding van de huid en regulering van de hormoonbalans bij vrouwen zijn gebieden die SHISEIDO heeft bestudeerd.

Get your Aromachological fix…

Ongeacht je huidverzorging of lifestyle, Shiseido heeft het voor je. Daar voor elk product nu aromachologie wordt gebruikt, zijn de voordelen talrijk. Voor een dagelijkse lift pep je je energie op met de immer populaire Energizing Fragrance daterend uit 1999. Mannen voelen zich minder gestrest bij dagelijks gebruik van de moderne baanbrekende Shiseido Men lijn. Een relaxed gevoel voor je gaat slapen? Met het Benefiance assortiment word je ontspannen en je huid wordt versterkt. ZEN Fragrance is de illustratie van een parfumassortiment voor hem en haar, parfums die allemaal overlopen van zinderende verkwikking en exclusieve aroma’s om je vol energie te voelen.
Recentelijk, in 2002, werd Shiseido het enige bedrijf dat ooit een stimulerende geur had gecreëerd die in staat was een rol te spelen in het bereiken van een ideaal figuur. Na veel testen kwamen vier specifieke geuren uit de bus die een significant stimulerend effect hadden: grapefruit, venkel, dragon en peper. Door deze vier geuren te combineren creëerde Shiseido een volledig oorspronkelijke aromachologische parfum, SLM (Spicy Lemon Mixture) dat de vetverbranding bevordert (door sterkere expressie van UCP (vetverbrandende eiwitten)). Het voorjaar van 2013 bracht Super Slimming Reducer, een nieuwe geavanceerde aromachologische technologie met Kuroho, waarvan bewezen is dat het de geest verrijkt en stress verlicht, ter aanvulling van SLM.